Campagne #AltijdAlert: resultaten en winnaars
#AltijdAlert: Wagen in, gsm uit!
Op 29 februari liep de campagne #AltijdAlert af. Het doel was om samen te zorgen voor minder ongevallen op de weg. Voor de eerste keer focusten we op het gevaar van gsm-gebruik in de wagen.
2.000 handtekeningen verzameld tijdens de campagne #AltijdAlert
Aan de campagne #AltijdAlert was een charter, een enquête en tot slot ook nog een wedstrijd gekoppeld.
Ongeveer 2.000 mensen ondertekenden het charter. Zij engageerden zich om tijdens het rijden hun gsm uit te zetten. Liefst 58 % van de handtekeningen werd door mannen gezet. En 88 % in Vlaanderen. Qua leeftijd zien we vooral mensen tussen veertig en zestig.
Uit de enquête blijkt dat de redenen om te tekenen uiteenlopen: om te zorgen dat er minder ongevallen op de weg gebeuren, om de regelgeving te volgen, omdat sms’en en bellen tijdens het rijden gewoon gevaarlijk zijn of nog: om een voorbeeld te zijn en anderen aan te zetten om hetzelfde te doen. Uiteraard zijn alle redenen even goed om de gsm aan de kant te laten wanneer men achter het stuur zit.
Alle deelnemers konden vervolgens meedoen met de wedstrijd. 85 % greep die kans. De prijzen waren dan ook meer dan de moeite waard: een leasewagen voor twee jaar en drie ballonvaarten voor twee personen!
De winnaars van de wedstrijd ‘Wagen in, gsm uit!’
Inmiddels zijn de gelukkige winnaars bekend.
- De VW Golf via Baloise Insurance Safe Lease voor 2 jaar werd gewonnen door Marc Thijs uit 3720 Kortessem.
- De duotickets voor de ballonvaarten gaan naar:
1. Daniel Noël uit 7140 Morlanwelz
2. Alfons Raeymaekers uit 3430 Zoutleeuw
3. Tim Lefever uit 9270 Laarne